Vilse i Malaga?

Ja, vett ni … dålig uppdatering, jag vet … varit full rulle och jag har varit så trött på kvällarna så jag till och med gått i sömnen under kvällsrundorna med hunden 😉.

Vet inte vilken dag jag ska börja med. Väljer igår, onsdag. Om jag kom vilse i Malaga? Jo, det blev jag … snurrade runt som en knäppgök så både jag och GPS:n i mobilen blev helt lost. Men vi börjar från början 😁.

Tidigt igår morse rusade jag upp ur sängen, och hann inte vakna förrän jag satt på en buss som tog mig till Malaga. Hade ett mycket viktigt uppdrag att göra där inne. Malaga hade jag bara varit en gång tidigare, med The Bodyguard, så jag hittar verkligen inte bra där.

Började promenera från busstationen … över en bro som jag visste jag skulle …

… förbi stora konstmuseumet …

… där efter blev jag helt lost. GPS:n ville visa mig vägen dit jag skulle … grejen var den att den ville ta mig på körbanor, och jag såg att det skulle bli en omväg för mig, och såg att det fanns små gator jag kunde gena. Tog nog en mer omväg än körbanorna till slut … hamnade i horkvarteren, porrbutiker, mörkt och ruggit … jag andades ut när jag såg en patrullerande polis, skyndade mig snabbt till honom och visade vart jag skulle. Vänliga som många poliser är här, hjälpte mig och gick en bit tillsammans med mig tills jag kom ut från detta kvarter … inte var det långt, men jag blev väldigt tacksam. Runt en hörna, ut i ljuset … gick en bit och vips var jag där jag skulle. Tack snälla polis som fick mig på rätt spår igen 🤗.

På plats i en trappuppgång, rätt våning … bara vänta på min tur. Ni kanske undrar om det är ett lägenhetsköp? En visning på en lägenhet? Svaret är nej.

Här stod jag …

Svenska konsulatet i Malaga. Då tror ni säkert att det hänt mig något allvarligt … som att ha blivit brutalt rånad på pass, kontokort och alla ägodelar jag har. Nä, så illa är det inte.

Jag var där för att lösa ut mitt, äntligen NYA körkort! Jippi!!! Var ju tvungen att förnya mitt gamla, så där av hamnade jag på konsulatet, då det blivit skickat dit 😃. Nöjd och glad travade jag därifrån …

Tänkte att jag skulle ta en liten tur runt om i gamla stan, hamnen och så där … äta på något mysigt ställe. Började bra … med att se en rosa Junior stå i ett skyltfönster …

… sen blev det värre. Det var vägarbeten på alla mysiga gågator så man blev dirigerad hit och dit, till slut tappade jag orienteringen totalt! Till och med GPS:n var oduglig till slut 😣.

Andades ut när jag kom till stora torget …

Nu visste jag vart jag skulle … trodde jag! Nä, vett ni … jag yrade runt och kom käpp åt helvete fel … var lååååångt ifrån den ”riktiga” bron jag skulle över. Så klart tog jag en annan bro över kanalen … jag gick, gick, gick och gick … ju mer jag gick och kollade GPS:n ju mer förvirrad blev jag. Till slut såg jag en taxistation … rusade dit och bad en chaufför att köra mig till busstationen … kostade ca. 3,50 euro … så den kan inte varit så långt ifrån, kunde bli värre om jag fortsatt gå, för jag var på väg mot helt fel riktning 😂. Brukar ha bergen och havet som hjälpmedel, men jag såg inga berg eller hav just där jag yrade runt. Hahahaha …

Jag kom iväg på en buss hemåt igen … det tar vi i nästa inlägg … 😉

 

Lämna en kommentar