Sommarväder.

Oj, oj, oj, vilket sommarväder vi haft idag, helt underbart skönt 😍. Morgonen började lugnt, slött och skönt. Fick med mig The Bodyguard och jycken till La Campana, jag ville dit till den stora ”kinesen” för att se om de hade några bra förvaringslådor till min make-up som jag har utspritt i det ena skåpet i badrummet. Använder själv inte speciellt mycket, så varför ska ”jobbsminket” ta onödig plats?

Skön promenad var det …

Fin påfågel där på muren …

… ännu finare med kaktusar längs muren. Gud vad jag tycker det är snyggt!

Vi kom ner till La Campana utan en lynnig och envis åsna till hund, idag var han jättesnäll och lydig … en exemplar hund kom vi dit med. Konstigt det där med humör på hundar kan jag tycka, vissa har mer än andra … våran är extrem, hahaha 😂.

Jag sprang in till ”kinesen”, ut kom jag med en rulle med vaxad lina (för smycken) och 3 tuber superlim … hutlösa knappa 3 euro gick det på. Fann inga lådor 😬.

När vi var på väg hemåt igen sa The Bodyguard: ”Sätt dig där på hörnan och ta en öl så kommer jag snar.” Jag lydde och satte mig i hörnan med en öl och pratade med Junior …

Inte långt där efter kom The Bodyguard tillbaka … med två förvaringslådor, perfekta sådana … från ”kinesen”! Hur kunde jag missa, va?! 😂

Vi stannade till på Red Cloud och tog lite ”ostrullar” och friterade ”räkringar” innan vi promenerade hem.

Genast började jag knåpa ihop ett armband … Perfekt lina som är lättarbetad med och man kan ”bränna” tråden istället för att limma eller knyta onödiga knutar. Synd bara att den enbart var knappt fyra meter … räckte bara till ett armband.

Färdigt! 😁

Där efter gjorde jag lite mat … tonfiskkotletter, ris, citron-och dillsås med lite sallad … supergott! Ut med hunden … nu ligger jag med kanindräkten på och är smått i matkoma. Jag som var så sugen att ta en sväng till Bar Six tidigare … blir inte med det nu, har nog det bäst hemma 😉.

God natt.

Trotsig Junior.

Tänkte ta en skön och lugn promenad igår med Junior, och det gjorde vi. Om den blev lugn och skön? Knappast! Junior var en riktig pain in the ass! Stretig, trotsig, dragig, ville bestämma själv vart han skulle gå … överallt utom rakt fram. Höger, vänster, höger, vänster … satte sig och stretade som ett barn som sätter sig och skriker på golv för den inte får som den vill … så var han. Men glöm det sa jag, jag bestämmer och du följer med mig. Mitt tålamod tröt kan jag säga.

Vi kom fram till mitt mål iallafall … den mysiga parken.

… släppte Junior i hundparken och tänkte han säkert kommer springa, leka och ha det skoj. Hoppet var också att någon annan hund kunde komma och leka. Det tycker ju Junior om. Det kom en kille med en vovve som var nyfiken. Junior gapade som aldrig förr, hans skall blir man lätt döv av, om inte så är risken stor för tinitus. Han skällde inte för att vara arg, utan han blev så lycklig att han inte kunde kontrollera sina stämband och sångbegåvning 😣. Han skrämde den andra vovven, eller inte skrämde, men den tyckte nog Junior var lite jobbig, så de gick.

Skyll dig själv.” sa jag. ”Ta det lite lugnt istället… ”

Vi gick hem … lika envis som en åsna, och ”pain in the ass” på vägen hemåt. Var inte ute mer än lite över en timme … ändå somnade han pladask när vi väl var inne. Ja, det tar på krafterna att streta, dra och vara envis. 😉

Gick till affären … kom hem, började göra chicken tikka masala, tänkte ta ett glas vitt vin … blev ett halvt, sen blev det en kanna vatten istället.

Kylskåpet … översta hyllan är det bara drycker. Massa vatten i de ”gamla” juicepaketen, kannan med gurk/citronvatten och två billiga lådvin (ca 0.80 euro/st) … billig och inte det bästa, men vad gör det när jag ändå spetsar det med lite citronsaft och ibland isbitar, har det som balkonghängsvin 😉.

Nu hoppas jag att Junior är på bättre humör … han kan ju vara lite svajig 😃. Måste till La Campana för en sak … det är en bit att gå, så det vore ju tacksamt om monstret går lite mer ordentligt idag.