Gottis i busväder.

Vädret blir bara sämre och sämre och jag börjar bli orolig över Junior som inte vill gå ut i detta, han ser så ledsen ut när jag försöker tvinga honom … orolig blir jag över hans mage då han inte gjort nr 2 sedan klockan 09.00 i morse 😦 Men jag förstår honom, jag vill inte heller ut i onödan, men gör det för hans skull som inte heller vill, men som jag försöker locka med godis och allt möjligt, utan resultat.

Tur vi har vin, chokladpudding och jordgubbar hemma, så man kan tröstäta lite 😉

Vet att jag inte ska klaga då jag vet att ni i Sverige och andra länder har det mycket värre med snökaos och galna minusgrader … men det känns så där när man vet att man bor på ”soliga och varma” solkusten … samtidigt som man vet, när detta väder är över kommer solen tillbaka och det kommer bli varmare och varmare, och så varmt så man knappt kan andas, hahaha 😀

Vinter i Marbella.

Nu har vintern kommit hit, fy vilket oväder! Okej, vi slipper snö och minusgrader, men det blåser och det regnar. Hunden vägrade gå ut tidigare idag, jag försökte locka han med godis, men det hjälpte nada. Gick hem utan något kisseri eller bajseri. Smet ut ett par timmar senare, inget regn men blåste som attan … hunden fick jag nästan släpa efter mig, han tyckte absolut inte om att gå ut, men han lyckades kissa, och inte lite var det heller … sen vände han om och hade väldigt bråttom hem 😀 .

Morgonen började med lite frukost, så gott med Griego natural med jordgubbar och lite socker, mums!

Ett tag i förmiddags gick det att sitta ute på balkongen och jobba, så skönt! Inte ofta det händer att man ser något på datorskärmen utomhus … men idag när det var grå himmel gick det bra …

Fast om jag ska vara ärlig så blev det inte så långvarigt stund, det började blåsa upp och regnet kom mer och mer …

Sedan har jag bara suttit i sängen och jobbat med research mer eller mindre non-stop. Nu är jag klar … ”bara” renskrivning på datorn som ska göras 🙂 .

Tog ett par gullpluttsbilder på Ida’s pojke Hayden och Junior igår … Jag har inte träffat dem på tre år, då var Hayden bara en liten bebis 🙂 Så kul att se dem. Han snackade som bara den och han KAN så otroligt mycket för att vara tre år!!! Dessutom har han en egen cross som han kör själv! Synd bara att de kom hit till Marbella just när detta vinterväder visar sig från sin värsta sida … de som kom hit för sol och värme 😀

Nu ska jag skämma bort The Bodyguard lite med mumsig efterrätt 😀